دانلود بهترین های قرن 21

دانلود بهترین های قرن 21

دانلود نرم افزار ، بازی ، هک ، فیلم ، مقاله
دانلود بهترین های قرن 21

دانلود بهترین های قرن 21

دانلود نرم افزار ، بازی ، هک ، فیلم ، مقاله

دیابت و تغذیه فایل pdf

 کارشناس معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: هر8 ثانیه یک نفر در اثر دیابت جان خود را از دست می دهد. درایران نیز حدود 5 میلیون نفر به دیابت مبتلا هستند و این در حالی است که نیمی از افراد مبتلا به دیابت از بیماری خود بی اطلاعند.

مریم مرادی افزود: سن ابتلا به دیابت نوع دوم در دنیا 55 تا 65 سالگی است در حالیکه در ایران 45 تا 50سالگی است.

به گفته وی سن ابتلا به دیابت در ایران حداقل 10 تا 15 سال پایین‌تر از سن شایع ابتلا در کشورهای توسعه‌ یافته است.

  

کارشناس تغذیه آزمایشگاه کنترل مواد غذائی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا بیان داشت: از آنجایی که شیوه زندگی (انتخاب درست مواد غذایی مصرفی و فعالیت جسمانی ) در هیچ بیماری دیگری بیشتر از دیابت ،چه پیشگیری و چه درمان، نقش ندارد پس با به کارگیری استراتژی های پیشگیرانه شیوه زندگی باید شانس ابتلا به دیابت و بیماری های ناشی از آن از جمله بیماری های قلبی عروقی،بینایی،کلیوی کم شود.

وی همچنین در خصوص نکات مهمی که افراد دیابتی باید رعایت کنند توصیه کرد :غذاهای نشاسته ای را محدود کرده و از سبزیجات فراوان استفاده کنند ، بهتر است برنج مصرفی همراه با حبوبات یا سبزیجات مصرف شود ، از نان های سبوس دار استفاده کنند ، میوه هایی که کمی سفت تر است را انتخاب کنند ، باید حجم وعده های غذایی را کاهش داده و در طول روز 3 وعده ی اصلی و 3 میان وعده استفاده کنند(وعده های بیشتر، حجم کمتر)، مصرف مایعات غیرشیرین را افزایش دهند و قند های ساده (قند، شکر، انواع شیرینی و کیک و نوشابه) را محدود کنند .

مرادی افزود: هنگام افت قندی که همراه با علائمی از جمله حالت گیجی، رنگ پریدگی، عرق کردن، عصبی بودن، گرسنگی و ضعف است می توانند از نصف لیوان آب سیب و یا آب پرتقال، یک سوم لیوان آب انگور ، یک قاشق غذاخوری عسل در نصف لیوان آب ، 3حبه قند در نصف لیوان آب، نصف لیوان ژلاتین معمولی، 2 قاشق غذا خوری کشمش وآب نبات میوه ای استفاده کنند.

وی تذکر داد: در مصرف این مواد هنگام افت قند باید اعتدال رعایت شود، زیرا مصرف بیش از حد و پشت سرهم این غذاها باعث بالا رفتن قند خون می‌شود.

این کارشناس تغذیه گفت: شنبلیله، ریحان، سیر، پیاز و دارچین از گیاهانی است که می تواند برای این افراد مفید باشند.

مرادی توصیه کرد: انگور عسکری،هندوانه، موز کاملا رسیده، آناناس و گیلاس، قند را سریع بالا می برند در مصرفشان باید احتیاط کرد.

کارشناس تغذیه آزمایشگاه کنترل مواد غذائی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی فسا افزود: افراد دیابتی با مشورت کارشناس تغذیه، ورزش را در برنامه ی روزانه قرار دهند.

به گفته وی رژیم غذایی این افراد باید متناسب با تعداد داروهای مصرفی و انسولین تزریقی باشد تا از افت و خیز قندخون جلوگیری شود.

گفتنی است: استرس یکی از عوامل قابل توجه در بالا رفتن قند خون است و بسیار سریع نیز عمل می کند پس داشتن آرامش کمک کننده ای قوی برای پیشگیری از این بیماری است   . 


شما میتوانید با دریافت فایل پی دی اف دیابت و تغذیه در مورد تمام ازاطلاعات دیابت اطلاعات کسب کنید.

لینک دانلود : دانلود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.